Sirap

De var vanliga när jag var yngre. De där drömmarna när jag plötsligt kommer på att jag har bråttom någonstans. Men allt envisas med att gå i slow motion. Som att benen sitter fast i nylagd asfalt och armarna i gigantiska resår. Jag kommer knappt framåt, allt går i ultrarapid. Som i sirap.

Det var då det. Nu är drömmarna borta. Det är 2011:

Att få Hector att vakna när han inte vill vakna: 22 min.

Att få Hector att byta blöja när han inte vill byta blöja: 14 min.

Att få Hector att äta frukost när han inte vill äta frukost: 35 min.

Att få Hector att borsta tänderna när han inte vill borsta tänderna: 16 min.

Att få Hector att ta på sig overallen när han inte vill ta på sig overallen: 21 min.

Att få Hector att sätta sig i vagnen när han inte vill sätta sig i vagnen: 12 min.

Att få Hector att sitta kvar hela vägen till dagis när han inte vill sitta kvar hela vägen till dagis: 45 min.

 

Kommentera

